Imaš li ideju?

U jedinstveno vrijeme u našoj historiji kada smo izloženi svakojakim stimulacijama mozga putem svih vrsta medija, ponajviše društvenih mreža, nekako se kao paradoks nameće činjenica da u tako profilisanom društvu postoji nedostatak ideja! Kada se uzme u obzir količina informacija koju svaki dan pojedinac procesuira, kako je moguće da od svega nekom vrstom sinteze ne dobija nove, originalne ideje? Zbog čega većina ipak kopira druge i je li konzumerizam od nas stvorio samo pojedince za potrošnju dobara, uključujući informacije?

FutureDa bi priču spustili na najjednostavniju ravan, najbolje uzeti primjer jedne lokalne prodavnice. Komšija A otvori prodavnicu koja počinje uspješno raditi, par stotina metara dalje nakon određenog vremena istu vrstu prodavnice otvara i komšija B, a ona poslije i komšija C, i tako dalje. Svi koji su otvarali prodavnice vjeruju da će raditi jednako uspješno  kao komšija A, iako se radi o klasičnom kopiranju jedne ideje u prezasićenom tržištu jedne ulice. Logiku možemo kopirati na sve oblasti našeg društva.

Dakle, ideja baš i nema u društvu koje je preplavljeno informacijama i ideja se danas bezmalo može nazvati najvrijednijom robom koja se uvijek dobro proda kada je originalna ili barem malo modificirana. A, opet, konzumenti su toliko omađijani bogatstvom virutelnog medijskog svijeta, da jednu takvu ne uspijevaju osmisliti za sebe i napraviti, na primjer, jedan uspješan biznis. Opet, u vrijeme potpune uvezanosti kompletnog svijeta, to je nikad lakše.

Šta to ljude sprečava da u današnje vrijeme unaprijede svoje živote? Lijenost? Prevelik komfor? Prezasićenost nebitnim temama koje vladaju javnom scenom? Međutim, ovo je vrijeme kada i obrazovanje možemo steći putem brojnih društvenih mreža, kada možemo raditi nove poslove, dobiti različite vrste inspiracije, i na kraju, neki naš originalni proizvod prodavati širom svijeta! Ova najbanalnija tvrdnja u koju se svako može uvjeriti i površnom pretragom, pokazuje zapravo kolika je važnost ideja u današnjem svijetu i koliko one mogu i promijeniti taj isti svijet!

Ali da ne idemo globalno. Možda je za početak sasvim dovoljno da istražimo koliko neka ideja može promijeniti život nas kao pojedinaca, počevši od danas. Šta je to što mi možemo uraditi za sebe? Šta je to što mi želimo? Šta to mislimo da nas ograničava? Je li samo naš način razmišljanja? I ima li ikakvog objektivnog razloga da ne realizujemo naše ideje? Na kraju, kako ćemo znati da je neka ideja dobra? Sigurno po osjećaju. Ako nam na pozitivan način ne da mira, tjera nas da ne spavamo, motiviše da ustajemo ushićeni, okupira u potpunosti, to je onda ‘to’. A ‘to’ ima svako od nas, samo ga treba izvući iz one fioke u koju smo ga davno gurnuli.

Slobodno se zapitaj – imaš li ideju?