Ivan Žilić: Moja borba protiv organizirane državne krađe patenta traje

Ovaj kontroverzni izumitelj na području autoindustrije, tužbu je predao kao državljanin BiH jer su se, kako kaže, iscrpili svi pravni lijekovi i instance u Njemačkog gdje se vodio višegodišnji sudski proces, a iz kojeg je Žilić izašao kao gubitnik.

Ivan Žilić, porijeklom iz Vareša s njemačkim državljanstvom i adresom u Luxembourgu, smatra se jednim od pet najbogatijih ljudi u Europi, a u BiH javnosti poznat je odkako je izjavio da bih investirao u našu zemlju međutim za to mu nisu osigurani pravni i ekonomski uslovi. Ovaj put BiH javnost zainteresirao je tužbom protiv država Njemačke, za kršenje ljudskih prava a tužbu je podnio kao državljanin zemlje porijekla BiH. 

Riječ je zapravo o kontroverznom izumitelju iz oblasti autoindustrije, a iza sebe kako kaže ima najveće izume 21. vijeka.

Prije nekoliko dana predao je Europskom međunarodnom sudu za ljudska prava u Starsbourgu tužbu protiv države Njemačke koju smatra odgovornom za kršenje njegovih ljudskih prava. Iscrpili svi pravni lijekovi i instance u Njemačkog gdje se vodio višegodišnji sudski proces, a iz kojeg je Žilić izašao kao gubitinik, iz tog razloga tužbu ovaj put predao je kao BiH državljanin, piše Dnevni list.

Moja tužba protiv Njemačke radi kršenja ljudskih prava je u Strasbourgu službeno prihvaćena, i predao sam je kao državljanin BiH. To znači, da sam sve instance u Njemačkoj iscrpio”, potvrdio je Žilić za Dnevni list.

Ne žele da mu priznaju patent

Kao diplomirani inženjer niz godina je radio u njemačkoj tvornici automobila Ford gdje je patentirao novu tehniku zavarivanja čeličnih nosača za dijelove automobila na metalne ploče karoserije. On je izumio poseban, revolucionaran, postupak za varenje na vozilima i do pet puta čvršći i kvalitetniji nego što je bio uobičajeni postupak, sa znatnim uštedama čelika, smanjenjem pojave korozije. Za svoj patent dobio je priznanje ‘Award for Exellence’ kao najbolji na svijetu 1990. godine i to je jedan od niza njegovih izuma u auto industriji.

Time počinje i Žilićeva dugogodišnja sudska borba sa, sada već bivšim poslodavcima iz Forda koji mu nije želio priznati patent jer bi isto značilo i stalne milijunske odštete Žiliću koji je tvrdio da mu za po 12 nosača pripada naknada od 93,72 eura po svakom automobilu proizvedenom u Fordovim tvornicama.

O kojem je iznosu riječ govori gruba procjena: Samo u Kölnu proizvodilo se po 400.000 automobila godišnje, dok su u Europi radile četiri takve tvornice, a Žilićev patent zavarivanja preuzeli su i Volvo, Opel, Audi, VW itd. Već na prvu – radi se o stotinama i stotinama milijuna eura.

Moja borba protiv organizirane državne krađe patenata.

Međutim, pravnu bitku Žilić gubi pred njemačkim sudovima, a sporenje oko toga je li patent izumio u okviru svojih dužnosti u tvornici gdje je primao plaću ili neovisno, imat će epilog na sudu za ljudska prava u Strasbourgu.

Već i prije Žilić je govorio o razočaranosti njemačkim pravosudnim sistemom gdje ga se, kako tvrdi, tijekom procesa svrstavalo u neravnopravnu kategoriju ljudi, kako kaže, nečovjeka, a svoju pravnu bitku dipl. ing. Ivan Žilić javnosti je predstavio i na svojoj web stranici pod znakovitim  naslovom ‘Mein Kampf’: Moja borba protiv organizirane državne krađe patenata.

“Sudilo mi se po zakonima iz Hitlerove nacističke Njemačke iz 1933., gdje su mi kršena sva građanska i ljudska prava, govorili su mi da sam “nečovjek”, niža razina ljudskog bića. Ovo je šokiralo moju suprugu koja zbog toga nije mogla noćima spavati. Mene nije jer sam znao s kim imam posla“, kazao je svojedobno Žilić u jednom od brojnih istupa u medijima.

‘Ja sam najveći izumitelj 21. stoljeća’

Žilić, u svojoj dugogodišnjoj pravnoj borbi  traži pomoć bh. diplomacije iz europskih prijestolnica i zaštitu vlastite države BiH. No, kako se čini, BiH za ovog kontroverznog izumitelja za sada previše i ne mari.

Cjelokupnu optužnicu protiv Njemačke predao sam osobno u atriju hotela InterContinental u Düsseldorfu i gospođi Mirandi Sidran Kamišalić, ministru savjetniku BiH pri EU u Bruxellesu. Ona je državni službenik i smatram da treba tu dokumentaciju dostaviti i našoj vladi na razmatranje. Želio bih da imam podršku svoje države BiH”, kaže Žilić.

On je prije nekoliko dana zatražio i još jedan službeni sastanak s Biserom Turković, veleposlanicom BiH u Belgiji i Luxembourgu.

“Ja sam, kao što vam je već poznato, jedan od najvećih izumitelja 21. stoljeća. Moji patenti su revolucija u metalurškoj industriji. Ekspertiza vrijednosti mojih patenta, danas prekoračuju iznos od 100 milijardi eura. To je jedan od razloga, zašto je meni potrebna pomoć naše države u realizaciji mojih potraživanja u svijetu. Uz zajednički rad i odmjerenu diobu, mogli bi našoj državi i bez ulaska u Europsku uniju, donijeti potrebnu stabilizaciju”, piše Žilić moleći za službeni razgovor.

Hoće li apeli ovog inatnog Varešaka, koji tvrdi da posjeduje milijarde, naići na odziv iz BiH ili mu je namijenjena sudbina za života zaboravljenog i prevarenog Nikole Tesle s posmrtnim lovorikama?

Mnogi (ne)iskrenih ‘investitori’ ga posjetili..svi otišli praznih ruka

Dok i dalje uporno želi ‘istjerati pravdu’ Žilić, sa stalnom adresom u Luxembourgu gdje živi sa suprugom Angelicom Fessel, Njemicom posljednjih nekoliko godina podizao je prašinu u javnosti ističući kako želi ulagati svoj novac u velike projekte diljem Europe, ali i BiH.

Na razgovor su mu dolazili brojni poduzetnici iz cijelog svijeta ali i Hrvatske i BiH, ali i političari iz Hrvatske i BiH te čak i visoki predstavnik u BiH Valentin Inzko. Međutim, od basnosnoslovnih ulaganja još uvijek nema ništa, a sam Ivan Žilić tvrdi da su ga svi, manje-više, željeli prevariti.

Kod njega je na pregovorima prije nekoliko godina bio i vlasnik Agrokora Ivica Todorić, izaslanici bivšeg hrvatskog predsjednika Stjepana Mesića, zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića, potom nekadašnji predsjednik Federacije Živko Budimir, nekadašnji dopremijer Jerko Ivanković Lijanović, visoko izaslanstvo HDZ-a BiH, kao i brojni gospodarstvenici iz Hercegovine, piše Dnevni list.

Međutim, nitko nije imao “prođu” kod Žilića koji je čak i za visokog predstavnika u BiH Valentina Inzka ustvrdio kako je od njega tražio 3 milijarde eura za izgradnju autoputeva i svoju proviziju.