Izazovi i perspektive razvoja incoming turizma u Sarajevskoj regiji

Impresivni rezultati projekta Hercegovina koji su u saradnji sa ‘MarketMakers’ organizovali Turistički klaster Hercegovina i Turistička agencija Visit Konjic iz Konjica.

Iako Bosna i Hercegovina nema strateški pristup razvoju domaćeg turizma, ova industrijska grana bilježi značajne rezultate.

Turističke potencijale naše zemlje prepoznale su mnoge zemlje, poput Švicarske koja je kroz projekat ‘MarketMakers’ uveliko doprinijela razvoju ove industrijske grane u Bosni i Hercegovini.

Na održanoj panel konferenciji pod nazivom ‘Izazovi i perspektive razvoja incoming turizma u Sarajevskoj regiji’ prezentovani su impresivni rezultati projekta Hercegovina koji su u saradnji sa ‘MarketMakers’ organizovali Turistički klaster Hercegovina i Turistička agencija Visit Konjic iz Konjica.

„Nevjerovatno je da smo za nepune tri godine rada i aktivnosti u sektoru turizma u regiji Hercegovina ostvarili tako dobre rezultate. Bilo je zaista divno biti dio ove fenomenalne priče i sarađivati sa odličnim, vrijednim i kreativnim ljudima. Nadamo se da su pozitivne priče, ispričane na današnjoj konferenciji, bile korisne svim učesnicima, te da će iste biti motiv za širenje potencijala incoming turizma i u sarajevskoj regiji. Projekt MarketMakers će i u svojoj drugoj fazi implementacije, koja će trajati naredne četiri godine, između ostalih, biti aktivan i u sektoru turizma,“ istakla je Mandalović Vildana, menadžerica projekta ‘MarketMakers.’

Pored rezultata i efekata incoming turizama u Hercegovini i Krajini, na panelima se razgovaralo i na teme ‘Izazovi i prilike privatnog sektora za razvoj incoming turizma’, ‘Kreiranje povoljnog okruženja za razvoj incoming turizma’, te su prezentovane teme ‘Doprinos Turkish Airlines-a razvoju incoming turizma’ i ‘Destinacijski menadžment’.

O tome koliko su turističke agencije spremne podržati ovakve i slične projekte govorio je direktor Centrotoursa, Muamer Lutvić:

„Prije svega moram reći da se nama incoming turizam jednostavno desio. Naime, u Bosnu i Hercegovinu su počeli dolaziti turisti iz cijelog svijeta, a mi kao turističke agencije, hotelijeri a posebno država, u mnogim segmentima, još uvijek nismo dovoljno spremni odgovoriti na sve njihove zahtjeve. Cilj nam je bio da se na jednom mjestu, od strane relevantnih ljudi koji se bave ovim poslom, iznesu stvarni problemi sa kojima se susrećemo, te da se pokušaju pronaći prijedlozi i određena rješenja za prevazilaženje navedenih problema. Upravo iz tog razloga, na konferenciji su učestvovali i predstavnici javnog sektora koji bi, u saradnji sa privatnim sektorom, trebali raditi na unaprjeđenju i razvoju turističke djelatnosti“.

Rezultat konferencije bila je konstruktivna diskusija o modelima unaprjeđenja najbrže rastuće privredne grane u Bosni i Hercegovini kao i predstavljanje poslovnih modela koji su imali izvrsne rezultate u Hercegovini i Krajini. MarketMakers projekt je ovom konferencijom označio završetak svojih aktivnosti u sektoru turizma koje su planirane u prvoj fazi projekta. Od juna ove godine počinju aktivnosti druge faze projekta koja će trajati naredne četiri godine, a jedan dio aktivnosti će se i dalje vezati za sektor turizma na području cijele BiH.

Panel konferenciju organizovali su projekat ‘MarketMakers’, kojeg podržava Vlada Švicarske, a implementira konzorcij Kolektiv d.o.o. (Posao.ba) i Helvetas Swiss Intercooperation, i turistička agencija Centrotours.

Konferenciji, koja je organizovana u Sarajevu, 10. maja 2017. godine, prisustvovalo je više od 120 učesnika iz brojnih bh. kompanija, organizacija i institucija značajnih za razvoj turizma.