Kako ispravno napisati poslovni plan

Marketing je možda i najzahtjevniji korak jer traži od vas detaljno istraživanje tržišta.

Pokretanje posla nemoguće je bez poslovnog plana i što je on bolji, to su veće šanse da će posao krenuti bolje. Naravno, on ne garantira uspjeh, ali garantira bezbrižniji i bolji početak, što znači da je jako bitno kako ga napraviti na najbolji mogući način.

A upravo ovdje ćemo svim našim čitateljima pokušati pomoći s nekoliko jednostavnih koraka napisati kvalitetan poslovni plan i jednostavnije krenuti prema naprijed.

Sažetak

Prve i najbitnije riječi o vašoj kompaniji trebale bi biti navedene u sažetku, a kroz njih jednostavno i kratko morate najbolje što možete opisati to što radite, zastupete, tko ste, što ste i što možete ponuditi.

Opis

Započnite s opisom industrije u kojoj ćete poslovati. Kroz taj opis morate pokazati da ste upućeni u sve trenutne trendove jer time nudite povjerenje. Zato, informirajte se što bolje možete. Jer, to će vam pomoći u onom potrebnom koraku naprijed, a on je da objasnite zašto baš vi nudite određeno rješenje kakvo se na tržištu još ne nudi.

Marketing

Ovo je možda i najzahtjevniji korak jer traži od vas detaljno istraživanje tržišta. Poslodavac mora definirati ciljanu publiku i potom napraviti valjanu strategiju, kojom će se postići to da budete zamijećeni od strane što većeg broja ljudi. Marketinški dio je jako bitan, ali je potpuno u vašim rukama, odnosno, vašoj kreativnosti.

Konkurencija

Famozna izjava “imajte prijetelje blizu, a neprijatelje još bliže” svakako vrijedi i u poslovanju. Analizirajte što vaši konkurenti rade i otkrijte koje su im vrline, ali i slabosti. Na taj način znat ćete se bolje postaviti i profitirati.

Dizajn

Morate potencijalnim investitorima jasno pokazati sve što namjeravate napraviti i pritom morate paziti na svaki detalj, pa i najsitniji. I morate imati odgovore na apsolutno sva pitanja. Stoga, ponovno je bitno informirati se, ali i krenuti s prezentacijom proizvoda kad ste sigurni da je spreman za tržište.

Upravljanje i proračun

Opišite kako će vaša kompanija raditi na dnevnoj razini tako što ćete govoriti o budućim zaposlenicima i direktorima, odnosno, njihovim zadaćama. Morate znati objasniti dio oko logistike kompanije, kao i što su čije odgovornosti. Svaki dio kompanije mora biti obuhvaćen, tako da se jasno već u teoriji vidi da se misli na svaki segment poslovanja. Na taj način ostvarit ćete željeni proračun jer će investitori uvidjeti da se isplati ulagati u vas.

Postavite jasan cilj

Nemojte se obraćati široj publici već nakon što odredite onu ciljanu, obraćajte se direktno njoj, možda čak i agresivno. Jer, na taj način širit ćete se dalje. U početku, to su prvenstveno investitori i zajmodavci. Uvijek pritom imajte na umu da način na koji predstavljate vaše poslovanje označava kako će se i drugi postaviti prema njemu. Ako ste nesigurni, nećete sigurno profitirati, ako okolištate, također. Ako ste puni samopouzdanja i spremno odgovarate na sva pitanja, šanse da privućete kapital su značajne.

Budite sažeti

Nemojte pretjerati s poslovnim planom, oni koji će ga gledati izgubit će koncentraciju. Označite najbitnije točke, pojasnite ih i sve ostalo odgovorite usmeno ako budete upitani.

Ne pretjerujte

Svi smo odrastali na pričama o milijarderima koji su “prodavali maglu” i uspjeli. S razlogom ih ima tako malo. Zato, pokušajte biti što realniji u onome što nudite.