Kolumna: B2B is dead. B4B is born.

Kolumnista: Maher Al-Osta, digital marketing consultant, ekspert za socijalne medije i online komunikaciju

Gospodin Harry Gordon Selfridge je prije skoro 100 godina uveo praksu da se u njegovoj robnoj kući sluša radio i omogućio direktno javljanje u program radija London, prilikom održavanja modnih revija i predstavljanja novih kolekcija. U robnoj kući ”Selfridges” umjesto pulta za posluživanje čaja, što je bio tadašnji uspješan kocept poslovanja, ubacio je odjel tehnike gdje je nudio kupovinu uređaja za tzv. pametnu kuću (smart house).

B4B is born

Procijenjuje se da će do 2020. godine 50 milijardi uređaja u svijetu biti spojeno internetom što će omogućiti samostalno tehnološko praćenje, optimizaciju i kontrolu naših životnih i kupovnih navika. Prema relevantnim predviđanjima 2017. godina je odlučujuća po pitanju promjene poslovnih modela u regionu. Jedan od novih poslovnih modela vrijedan pažnje svakako je Business 4 Business (B4B). #B4B poslovni model zagovara rad i angažman za (4) svoje klijente i partnere, a ne samo prodaju usluge ili proizvoda što je slučaj u dosadašnjem poslovnom modelu B2B.

Prema mišljenju uposlenika i ostalih članova njegove porodice, to je bio jako rizičan poslovni potez, s obzirom na tadašnju filozofiju ispijanja čaja u Londonu, ali i činjenicu da je u robnoj kući prodavao šoljice i ostali pribor za posluživanje Engleskog čaja.

Otišao je korak dalje i u novoformiranom odjelu ponudio kupovinu tj. pretprodaju TV uređaja, iako se još uvijek nisu počeli proizvoditi u Engleskoj. Kada su ga uposlenici, vidno zabrinuti, pitali zašto to radi, odgovorio im je sa osmijehom na licu: „Ako im mi to ne ponudimo, ponudit će neko drugi“.

Poslovni rizici i promjena koncepta poslovanja pokazala se jako uspješnom, jer u vrlo kratkom vremenu postao je lider u prodaji tehničkih uređaja, ali je uz to uspio povećati prodaju ostalog asortimana roba u robnoj kući. Razvojem interneta i novih tehnologija, čiji rad se zasniva na online platformama, mijenja se svakodnevni život svakog pojedinca, bez obzira na njegov status i lokaciju. Prema dostupnim Google podacima u regionu istog govornog područja (Bosne i Hercegovina, Hrvatska, Srbija i Crna Gora) trenutno ima skoro osam miliona aktivnih korisnika interneta. Oni su Vaši potencijalni kupci ili korisnici usluga.

Razvoj tehnologije će nastaviti revoluciju poslovne komunikacije, a žestoka konkurencija iz zemalja EU, Turske, Rusije, Kine i zemalja Golfskog zaljeva već je usvojila nove poslovne modele, digitalizirala svoje poslovanje i edukovala uposlenike za rad sa novim tehnološkim rješenjima. S obzirom na brze tehnološke promjene, poslovni lideri u regionu ne mogu se osloniti na dosadašnje ”pogled u retrovizor” poslovanje. Postojeći poslovni modeli su pod prijetnjom, a strategije i taktike treba hitno i kontinuirano prilagođavati novim izazovima. 

(cijelu kolumnu autora Mahera Al Osta potražite u magazinu Reunion – na kiosku
ili putem e.maila: info@reunion.ba)