‘Opet Vas je para napravila volom’

Društvena odgovornost većine kompanije ja lažna, a nacionalne podijeljenosti prave oni koju daju ‚pare‘.

Društvena odgovornost je postala pravi marketinški hit unazad nekoliko godina. Komapnije u nedostatku osoblja obučenog za složene, intelekutualno kreativne kampanje, često idu linijom ‚emocije‘ i biraju jeftiniji varijantu a to su koje kakve aktivnosti pod motom ‚društvene odgovornosti.

O tom paradoksalnom odnosu kompanije, i njenog osnovnog cilja profita, i društvene odgovornosti sa druge strane govorio je svojevremeno i Milton Fridman. On pak tvrdi da je takvo nešto dijametralno suprotno, i da je doktrina društvene odgovornosti često, nažalost, samo maska.

Pitamo se koga ove kompanije žele prevariti?

Vas – svoje kupce. Oni žele u vašim, našim, očima ispasti što plemenitiji, bolji, humaniji, odgovorniji i tako dalje, ali jedina cilj koji stoji iza toga je novac! U suprotnom te kompanije ne bi sazivale press konfenercije da kažu da su vrtiću xy donirali tri paketa pelena, paket mlijeka i pola kila kakaa. Da je njihova namjera iskrena oni bi plaćali naše mlade ljude jednako koliko vrijede i na stranom tržištu. Da su društveno odgovorni ne bi uništavali rijeke i planine, pod motom da će hidroelektrana na rijeci donijeti dobro svima?! Te kompanije, koje su zapravo sijači svakog zla koje nas je snašlo su obični lažnjaci, bez imali hrabrosti da sami stupe pred narod, pa se sakrivaju iza ratova, pobuna, zemljotresa, poplava.. trljajući bradu i čekajući za još jednu narudžbu pelena, mlijeka i kakaa.

Upiru prstom u one koji proizvode velike i opasne stvari, rakete, granate, u one koji prodaju drogu po ulici djeci, a u temelju njihovih kompanija leže psihopati, pedofili pritajni vrebači tuđih života. Za one koje nude zlo imate izbor odmaknuti se od njih ili im se prilagoditi. Šta će te uraditi sa onima koji vam nude dobro? Uzeti ga? Tu pakao možda baš kreće.. živimo u konfuznom vremenu, gdje prijatelj postaje neprijatelj, gdje zlo zapravo pokazuje svoju dobru stranu, a dobro se pretvara u najmonstruozniji izgled ikada. Sve je varljivo, ništa nije stalno i ništa nije sveto. Jedina istina krije se u nama, moramo misliti svojom glavom, ne vjerovati kako je kompanije xy super jer je  donirala pomoć vrtiću, bez sagledavanja drugih stvari. Ne nasjedajte, oni igraju na emocije.

Lično sam svjedok velikog broja kompanija u BiH koje se ne žele oglašavati niti u jednom drugom mediju nego u onom sa nacionalnim preznakom, šta njih sada zanima jel prodaju Hrvatu, Bošnjaku ili Srbinu, kakva je to segmentacija tržišta? Ne zanimaju ih demografske podijele, geografske ne. Samo nacionalne. Ne razumijem taj koncept osim želje da se svima svide, i da produbljuju fazu netrpeljivosti, ne vidim ništa interesantno. Kažem im ali ovo je magazin za mlade poduzetnike, ali oni u tome ne vide ništa senzacionalno. Oni tu i tamo prikupe jadnih 20 – 30 hiljada i okupe svijet za nekakve projekte, i kad se sve to iskupi i kad sve ti to predaš i dodaš i oduzmeš, od projekta ništa – skuplja pita od tepsije. Sve je kod nas površno pa tako i to, ako me pitate opet smo izvukli bolju verziju. Dok kod nas vladaju glupi u svijetu vladaju zlobni, a ako opet mene pitate više se bojim onih koji su pročitali 5 knjiga nego onoga ko nije pročitao ni jednu, a isto tako moj uvaženi Platone kažem da se i znanje u svim ovim godinama iza tebe pokazalo kao jedno veliko zlo.

Zaboravite znači na društvenu odgovornost kompanije. Zaboravite na njihove poklone i poruke za rođendan. Besplatnu hranu koju vam serviraju na koje kakvim eventima, ili humanitarnim noćima ne dirajte, to je mamac u mišolovci. Sve što vidite na tim noćima platit će te deset puta skuplje u narednim danima, kroz police njihovih proizvoda, ili će vas bez imalo stida sutra zvati da kupite, a vi kakvi ste takvi, obrazli,pristat će te ipak su vas nekoć najeli i napili, dok ste krezavi mahetali glavom u znak divljenja njihovoj priči o kulama i vilama.

“Opet vas je para napravila volom..”..