Predstavljen Tesla Model 3

Tesla je već zabilježio više od pola miliona rezervacija (uz polog od 1000 dolara) – za vozila koja će isporučiti do kraja slijedeće godine.

Model 3 je prekretnica za Teslu, iz više razloga. Sadašnji kapaciteti omogućuju proizvodnju manje od 100.000 vozila godišnje, ali Model 3 proizvodit će se u 50.000 primjeraka – mjesečno. Doduše, to će biti moguće tek od slijedeće godine, a sada će se tempo proizvodnje postupno ubrzavati dok krajem godine ne dosegne 20.000 primjeraka Modela 3 mjesečno.

Tesla je već zabilježio više od pola miliona rezervacija (uz polog od 1000 dolara) – za vozila koja će isporučiti do kraja slijedeće godine. Naručite li sada svoj primjerak Tesle Modela 3, dobit ćete ga tek 2019. godine.

Te brojke znače da će Tesla u SAD-u uskoro nadmašiti prodaju „klasičnih“ luksuznih brendova kao što su Mercedes, BMW i Lexus.

Stvar je u tome da je Model 3 – za Teslina mjerila – jeftin: košta 35.000 dolara. Većina kupaca će ga platiti manje, jer će dobiti povrat poreza i/ili državne poticaje za kupnju e-vozila. I pritom će dobro proći, jer Tesla će ubrzo ispucati kvotu koju su američke savezne države predvidjele za poticaje.

Isporuke prvim kupcima kreću u oktobru/listopadu, a dobit će jači model: ne onaj osnovni za 35.000 dolara nego onaj s jačom baterijom, koji može prijeći 500 kilometara s jednim punjenjem baterije. (Osnovni model, čija proizvodnja kreće u novembru/studenom, može prijeći 350 km. K tome, skuplji model je brži: maksimalna brzina mu je 225 km/h umjesto 210, a ubrzanje od 0 do 100 km/h doseže za 5,6, umjesto 5,1 sekunde.)

Naravno, oba se modela nude uz mnoštvo dodatnih opcija, od boje (dodatnih hiljadu dolara ako ne želite crnu nego bijelu, plavu, crvenu, srebrnu ili srebrnkastu) do autopilota koji košta 5000 dolara, odnosno 8000 dolara ako poželite da umjetna inteligencija posve preuzme volan od vas (ta posljednja mogućnost još nije dostupna, ali Tesla itekako užurbano radi na njoj).