‘Sberbank’ prva u bezgotovinskom plaćanju u Evropi

‘Sberbank’ u strategiji prihvaćanja bezgotovinskog plaćanja, fokusirala na poboljšanje usluga i infrastrukture.

Istraživačka kompanija ‘Nilson Report’ objavila je da je ‘Sberbank’ postala najveći prihvatitelj bezgotovinskih plaćanja u Evropi. U 2016. godini ‘Sberbank’ je obradila 7,5 milijardi transakcija putem mreže prihvatanja bezgotovinskog plaćanja.

U periodu od godinu dana, ova cifra porasla je za 41 posto, a istraživanje je uzelo u obzir i podatke o poslovanju ‘Sberbank’ u Rusiji, saopćeno je iz Odjela za marketing i komunikacije Sberbank BH.

Platni sistem WorldPay zauzima drugo mjesto među prihvatiteljima bezgotovinskog plaćanja (7,23 milijarde transakcija), a na trećem mjestu je Barclays Bank (5,06 milijardi transakcija).

U 2011. godini ‘Sberbank’ je bila na 12. mjestu na sličnoj listi koju je objavio Nilson Report, a godinu dana kasnije našla se na šestom mjestu (1,3 milijardi transakcija). U 2014. godini, ‘Sberbank’ ulazi među prva tri mjesta u Evropi (3,6 milijardi transakcija), a 2015. godine zauzima drugo mjesto (5,3 milijardi transakcija).

Također, 2016. godine, ‘Sberbank’ ulazi među najveće prihvatitelje bezgotovinskog plaćanja putem interneta. Tokom jedne godine obavljeno je više od 100 miliona kupovina u online prodavnicama zahvaljujući ‘Sberbank’, a Sberbank je na prvom mjestu u Rusiji kada je riječ o ovom pokazatelju.

Autori izvještaja pripisuju uspon koji je ostvarila ‘Sberbank’ povećanjem broja beskontaktnih plaćanja, kao i proširenjem prihvaćanja kartica u sistemu javnog prijevoza širom Rusije.

Viša generalna direktorica za poslovanje sa stanovništvom u ‘Sberbank’ Svetlana Kirsanova naglasila je da se ova banka u strategiji prihvaćanja bezgotovinskog plaćanja, fokusirala na poboljšanje usluga i infrastrukture.

Pojasnila je da je uspostavljena centralizirana tehnička podrška za korisnike kartica, uvedeni su jedinstveni standardi usluga u svim regionima te je kreiran web-servis za klijente za rješavanje problema u računovodstvu i informacionim tehnologijama.

Također, dodala je, izvršena je automatizacija za većinu postupaka, te su uspjeli smanjiti vrijeme potrebno za povezivanje novih klijenata za prihvaćanje bezgotovinskih transakcija.

“Kada je riječ o razvoju infrastrukture, nadogradili smo naš hardver, čime se osigurava prihvaćanje plaćanja u velikom procentu (74 posto), putem beskontaktne tehnologije na našim POS terminalima,” pojasnila je Kirsanova.

Trenutno, ‘Sberbank’ ima na raspolaganju više od 1,1 miliona POS terminala. Na taj način klijenti (i trgovci i vlasnici kartica) mijenjaju stav prema uslugama bezgotovinskog plaćanja, a to se posebno vidi u broju ostvarenih transakcija.

Nilson Report uzima u obzir transakcije izvršene na prodajnim mjestima, online, putem mobilnih telefona povezanih na internet i putem aplikacija. Ova kompanija, koja posluje 46 godina, obavlja globalno istraživanje u oblasti bankovnih kartica i platnog prometa i objavljuje istoimeni časopis priznat kod tržišnih učesnika.