Slobodno vrijeme vs. veća zarada?

Prema istraživanju GfK, čak 31 posto ljudi kaže kako su iznimno spremni imati više slobodnog vremena nego više novca, dok je suprotno raspoloženje zabilježeno kod tek devet posto ispitanika. Isto tako, 44 posto je čvrsto uvjereno kako su životna iskustva vrednija od materijalnih stvari, dok se samo tri posto izrazito ne slaže s takvim stavom.

Istraživanje koje je GfK proveo na uzorku od 22 hiljade ljudi u 17 zemalja svijeta baziralo se na odgovorima u kolikoj se mjeri ispitanici slažu s tezama da je bolje imati više slobodnog vremena nego više novca te da su iskustva važnija od imovine. Širom svijeta tri se puta više ljudi izrazito slaže da je slobodno vrijeme vrednije od novca od onih koji se čvrsto ne slažu s takvim razmišljanjem, dok je onih koji izrazito preferiraju iskustva iznad imovine čak deset puta više od onih koji se nimalo ne slažu s tim stavom.

Više bi vremena za sebe najviše željeli Kinezi (41 posto), Brazilci (37 posto), te Argentinci (32 posto). Važnost iskustava, pak, najviše cijene Meksikanci (52 posto), te Argentinci i Amerikanci (po 53 posto). Gledano po primanjima, razlika među onima koji preferiraju vrijeme ispred novca između dobrostojećih i onih s niskim primanjima je samo 11 posto (38 posto s visokim prema 27 posto s niskim prihodima). Slična je razlika kod različitih imovinskih cenzusa i kada su u pitanju doživljaji (50 prema 38 posto).

Razlike su vidljive i po dobnim skupinama. Ispitanici koji su u dvadesetim i tridesetim godinama života najviše bi htjeli imati više vremena nego novca (36 posto), a u toj dobnoj skupini je i najmanje onih koji u prvi plan stavljaju materijalno (7 posto). Kod onih iznad 60 godina ta je razlika znatno manja. Tako u toj skupini ima 19 posto onih koji preferiraju slobodno vrijeme, ali i čak 13 posto onih kojima je važniji novac.

Kod omjera ispitanika koji preferiraju životna iskustva umjesto imovine prevelikih razlika nema u raznim dobnim skupinama. I tu su najviše za iskustvima ispunjen život raspoloženi oni od 20 do 40 godina (46 posto), a taj postotak najviše pada kod tinejdžera između 15 i 19 godina (40 posto).