Sredstva od akciza isključivo za autoputeve i magistralne ceste

10 feninga od akciza ići za izgradnju autoputeva, a pet feninga za modernizaciju magistralnih cesta.

Sredstva od povećanja akciza na gorivo će biti isključivo korištena za izgradnju autoputeva i za modernizaciju i izgradnju magistralnih cesta u BiH. Entitetske vlade ih neće moći koristiti za bilo koju drugu namjenu ili svrhu osim izgradnje cestovne infrastrukture – izjavio je predsjedavajući Vijeća ministara BiH Denis Zvizdić, gostujući u Dnevniku TV1.

Naglašava da će 10 feninga od akciza ići za izgradnju autoputeva, a pet feninga za modernizaciju magistralnih cesta.

Nakon što je set zakona o akcizama nedavno usvojen u Domu naroda Parlamentarne skupštine BiH, Komisija za finansije i budžet Predstavničkog doma Parlamentarne skupštine BiH danas, u prvoj komisijskoj fazi, nije podržala set zakona. Negativno mišljenje Komisije bi Predstavnički dom trebalo da razmatra na sjednici zakazanoj za 10. maj.

“Akcize su prebačene na polje politike, koja onda naravno omogućava široki spektar spinova, različitih pristupa, uglavnom paušalnih ocjena i procjena ciljeva koji će se postići uvajanjem zakona o akcizama,” mišljenja je Zvizdić.

Kaže da je od svih očekivao podršku usvajanju navedenih zakona jer sredstva idu za izgradnju cestovne infrastrukture.

“Više od 73 kilometra će se graditi u Krajini i zato sam očekivao da delegati koji dolaze iz Krajine glasaju za akcize, jer to znači značajno unapređenje cestivne infrastrukture u Krajini. Radit će se više od 13 obilaznica, među kojima su one oko Bugojna, Ključa, Vakufa, Livna, Tuzle, Novog Travnika, Gruda, Kalesije, Cazina, Kiseljaka, Goražda i Odžaka,” naveo je Zvizdić.

Rekonstruirat će se i graditi mostovi u Srebreniku, Bihaću, Ključu, Jajcu, Nemili, Olovu, Goraždu…

“Govorimo o izgradnji novih magistralnih cesta, kao što je Stolac-Neum, Karaula 1, više od 30 novih kilometara u području Unsko-sanskog kantona. Generalno, modernizacija cesta ubrzava protok roba, ljudi i kapitala, te BiH pretvara u atraktivnu zemlju za domaća i strana ulaganja,”istakao je Zvizdić.

Po njegovim riječima, početak izgradnje navedenih dionica i još, kako kaže, 13 dionica na trasi Koridora 5-C za koje postoji obezbjeđeno 860 miliona eura, znači pokretanje minimalno 25 kompatibilnih privrednih grana koje su vezane za cestogradnju i otvaranje stotina i hiljada novih radnih mjesta.

Ciklus dešavanja bio bi taj da bi u narednih šest do sedam godina imali investicioni obuhvat viši od milijardu eura.

“Bilo bi moguće izgraditi 150 km autoputa, čime bi autoput, osim jedne dionice od 25 km, bio praktično završen. Time bi se BiH svrstala u zemlje sa kvalitetnom infrastrukturom, što je potrebno ako želimo ubrzani evropski razvoj i na optimalan način valorizirati resurse i staviti ih u funkciju ekonomskog razvoja,” rekao je Zvizdić.

Bez cestovne infrastrukture, zaključio je, BiH neće biti atraktivna za domaće i strane investicije.

“U ovom trenutku imamo postignute dogovore s međunarodnih finansijskim institucijama na razini više od 860 miliona eura. Da bi ta sredstva bila operativna uvjet je da se usvoje zakoni o akcizama kao instrument i garancija otplate tih kredita,” poručio je Zvizdić.

Predloženim setom zakona (Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o akcizama u BiH, Prijedlog zakona o izmjenama i dopuni Zakona o uplatama na Jedinstveni račun i raspodjeli prihoda i Prijedlog zakona o izmjeni Zakona o sistemu indirektnog oporezivanja u BiH) predviđa se povećanje akciza na gorivo za 15 feninga po litru, za izgradnju autocesta i cesta.

Usvajanje tih zakona jedan je i od uvjeta za nastavak aranžmana s Međunarodnim monetarnim fondom (MMF), odnosno to je uvjet da bi BiH uspješno prošla prvi pregled u okviru Proširenog aranžmana i bila joj doznačena tranša u iznosu od oko 155 miliona KM.