‘Trošači’ postanite Potrošači

Futura: Udruga za unaprijeđenje kvalitete življenja

Udruga Futura, jedna je od rijetkih u Federaciji BiH koja se aktivno bavi podizanjem svijesti potrošača i unapređenjem kvalitete življenja u tom kontekstu. S obzirom na globalni trend rasta svijesti potrošača, i sa druge strane mnoge rigidne zakone i prakse kršenja prava potrošača koje imamo u BiH, ova tema postaje sve aktuelnija u našoj svakodnevnici.

Kako se potrošač može obrazovati, zbog čega je to važno i sa kakvim pričama se susretala Udruga Futura kroz prakitčni rad sa stanovištvom, za Reunion Magazin, govori Marin Bago, predsjednik Udruge.

Živimo u konzumerizmu, svi smo ‘trošači’, od običnih proizvoda i usluga do zdravstvenog i obrazovnog sektora. Važno je da radimo na sebi i postajemo savjesni potrošači. „Ljudi često zaboravljaju da mi kupujemo, odnosno plaćamo, i usluge zdravstva i da isto tako ostvarujemo svoja potrošačka prava“, napominje naš sagovornik koji posebno ističe nezadovoljstvo kvalitetama usluga iz obrazovnog i zdravstvenog sektora na osnovu desetogodišnjeg iskustva u ovoj oblasti, i brojnih istraživanja koje je provela udruga Futura.

(cijeli intervju potražite u magazinu Reunion info@reunion.ba) 

(..) Nezadovoljstvo kvalitetama usluge u zdravstvenom sektoru znači da vam niko ne može reći u bolnici da ‘nema gaze’, mora je biti jer ste je vi platili. 

Reunion: Šta konkretno mislite pod tim ‘nezadovoljstvo kvalitetama usluge u zdravstvenom sektoru’, na što se ljudi žale, šta vi primjećujete?

(..) Plaćali smo deset godina markice za djecu, nezaposlene i socijalno ugrožene kategorije, iako je naš ustav usvojio socijalni model, tj. klauzulu socijalnost – socijalne pravde, po kojoj su oni osobođeni plaćanja. Znači deset godina je neko ‘ubirao’ pare na tome, pa su se tobože sjetili ove godine da to ukinu. Dalje, zakon o porodiljama ne postoji. HNK ima negativan priraštaj. Naravno da će imati, zašto bi neko imao ambiciju ovdje roditi dijete?

(..) Kvalitet obrazovanja pod upitnikom: kući uče u školi se odmaraju?

Marin Bago: Kad je stigla Bolonja kod nas, obrazovne institucije su je primjenile ali samo na studente, sve je ostalo isto. Jesu li se profesori dodatno educirali? Većina nije..zavaravamo se da su naši studenti pametniji i napredniji od ostalih u svijetu. Naši ljudi jesu vrlo inteligentni, sad vam mogu nabrojati iz moje zgrade ljude koji su iselili vani i koji su danas uspješni inžinjeri, doktori, itd (..)

(cijeli intervju potražite u magazinu Reunion info@reunion.ba) 

(…) Bolji život u Mostaru kreće od adaptacije i procvata Aerodroma

Zemlje regiona su iz EU fondova za poboljšavanje prava potrošača uzeli velika sredstva, a pitanje hoće li BiH uspjeti i jednu marku, nastavio je da nam objašnjava o aktuelnim problemima potrošača i udruga potrošača, predsjednik udruge Futura.

 Ako pričamo o poboljšavanju uslova života u Mostaru, a reflektuje se i na druge gradove, onda su to tri stvari: zdravstvo, obrazovanje i privreda tu treba krenuti od aerodroma.


Reunion: Zašto, je li nema političke volje da se takvo nešto uradi? Ko sabotira prava potrošača u BiH?

Marin Bago: Stanje u RS-u i u FBiH nije isto kad je u pitanju prava potrošača, zakoni i njihova primjena. U RS-u je to puno bolje uređeno i discipliniranije se poštuje, inspekcije djeluju u skladu sa zakonom i uredno sankcionišu prekršaje i insistiraju na njegovu sprovođenju. U FBiH druga priča. Nisu nam čak ni usaglašen osnovni zakoni. Ko sabotira? Neko jeste. Ko sabotira adaptaciju mostarskog aerodroma? Potrošačka prava vežu se za unaprijeđenje kvalitete življenja. Ako pričamo o poboljšavanju uslova života u Mostaru, a reflektuje se i na druge gradove, onda su to tri stvari: zdravstvo, obrazovanje i privreda tu treba krenuti od aerodroma.

Reunion: Hoćete da kažete da neko sabotira adaptaciju mostarskog aerodroma i da se namjerno Mostar ne povezuje avio linijama, iako svi znamo, šta bi to značilo za turizam? Je li to politički potez ili potez konkurencije?

Marin Bago: Malo novca je bilo potrebno, beznačajna investicija (može se ‘iskupiti’ kod tri bogatija čovjeka u Mostaru) kada je jedna nisko budžetna aviokompanija došla u Mostar da ponudi saradnju (…)

(cijeli intervju potražite u magazinu Reunion info@reunion.ba)