Zašto pametni satovi ne uspjevaju naći put do kupaca?

Pametni satovi trebali su postati hit u 2015. godini jer pojavio se Apple Watch, dok su nosivi (eng., wearable) uređaji u globalu trebali s 2016. biti nešto potpuno normalno, nešto bez čega nitko ne može.

No taj se “balon” nerealnih očekivanja raspuknuo vrlo brzo i realnost je razne proizvođače pogodila poput munje. Naravno, odmah su uslijedile crne prognoze, ali situacija ipak nije toliko loša, za neke.

Zapravo, nazovimo trenutnu wearable situaciju “pričom dviju kompanija” – Fitbit i Apple. Riječ je o jednoj koja se bavi pametnim narukvicama za fitness, a druga pametnim satovima. I jedine su koje kvartalno isporučuju milijun ili više uređaja. Jedine! Ostali ne stoje najbolje i nadaju se nekakvom čudesnom preokretu, koji se ne zbiva. Primjerice, Fitbit je u drugom kvartalu ove godine zabilježio 3,4 milijuna isporuka diljem svijeta, što jest slabije od 5,7 milijuna prije godinu dana, ali svejedno je izniman rezultat. Apple je pak isporučio 2,8 milijuna i to je 50 posto bolji rezultat nego lani.

Dakle, jedna se kompanija na vrhu muči i nije našla načina kako zaustaviti pad, a druga je krenula prema naprijed spuštanjem cijena koje su od samog starta bile kritizirane prvenstveno jer su nerealne. Zato će Apple uskoro dostići Fitbit, a očekuje se da bi to moglo biti već ove godine. Samim time, Fitbit će smanjiti cijene još malo

kako bi ostao konkurentniji i na primjeru njih ponašat će se drugi proizvođači. Dakle, tržište će odgovoriti potrebama korisnika, ustabilit će se pa bi dogodine trebali imati potpuno realnu sliku vezanu uz wearable uređaje.

No, ono što već sad znamo jest da ljude wearable uređaji ne zanimaju. Posebno ne pametni satovi. Oni žele ili fitness narukvicu koju si lako priušte te ju nose nekoliko mjeseci, ili žele Apple Watch. To je prava istina. Samsung, LG, Huawei, Sony… uvjerili su se na teži način da pametne satove ljudi ne misle kupovati.

Kako god, Fitbit je najavio da će ove godine izbaciti na tržište upravo pametni sat. Kao da je 2014. godina, tako se ponašaju u Fitbitu i ni najveći optimisti ne predviđaju uspjeh toj ideji.