Facebook uvodi pretplatu – na prijedlog velikih medija

Prije nekoliko godina govorilo se o tome kako bi Facebook mogao uvesti pretplatu, odnosno kako razmišljaju o premium verziji ove mreže, koja bi za određenu mjesečnu naknadu korisnicima omogućila dodatne opcije ili im se ne bi prikazivali oglasi.

Naravno, od toga nije bilo ništa te se pokazalo da Facebook s besplatnim servisom i velikim brojem korisnika, zahvaljujući oglašavanju, bez problema može okrenuti milijarde dolara.

Ovih dana ponovno se govori o pretplati na Facebooku, ali ne o pretplati na samu mrežu, već o pretplati na neke medije unutar opcije Instant Articlesa.

Naime, dio medija korisnicima omogućuje besplatno čitanje određenog broja članaka mjesečno, dok je za ostale članke potrebno platiti određeni mjesečni iznos. Nova opcija na Facebooku korisnicima bi trebala omogućiti istu stvar – dijelu članaka mogli bi putem Instant Articlesa pristupiti besplatno (npr. na New York Timesu mjesečno se besplatno može pročitati pet članaka), a nakon što pročitaju, tj. otvore sve besplatne članke, klikom na svaki sljedeći članak otvorila bi im se stranica na kojoj se mogu pretplatiti na taj medij i sadržaju pristupiti putem Instant Articlesa.

Navodno je dio velikih medija koji naplaćuju pristup sadržaju još prije nekog vremena od Facebooka zatražio uvođenje ove opcije, a Zuckerbergova kompanija s njezinom bi primjenom trebala početi krajem ove godine. Još jedna novost vezana uz ovu opciju jest i nedavno predstavljeni Instant Articles Analytics, platforma namijenjena izdavačima putem koje mogu pratiti učinkovitost objavljenog sadržaja.

Trenutno oko 10 tisuća izdavača koristi Instant Articles te se njihova brojka u posljednjih pola godine povećala za čak 25 posto – ova opcija omogućuje puno brže učitavanje sadržaja jer se umjesto otvaranja i učitavanja novog linka članak odmah učita unutar Facebooka.